viernes, 19 de febrero de 2010

LA HEI : PENSAMENT, PARAULA I ACCIÓ





La lletra HEI té tres línees , una horitzontal, una vertical i el peu esquerre aïllat. El ànima té tres mitjans d'expressió " vestimentes " en la termonologia de la càbala. La vestimenta superior és el pensament que és l'expressió del propi intelecte interior vers un mateix. Pensar és l'activitat pròpia del enteniment que pot considerar-se activa, en oposició de la sensació que pot considerar-se pasiva. " Els pensaments sense continguts són buits i les emocions sense conceptes són cegues ". Pensar es com donar-se a si mateix, rumiar y pesar-se. Les dues " vestimentes " inferior la parla i l'acció possibiliten expresar-se vers els altres.

La lletra HEI expresa la forma d'autoexpressió , que és en definitiva el regal de l'ésser. La forma més perfecte de donar-se és quan el qui dóna s'oculta completament del qui reb per no avergonyir-lo. " L'obsequi encobert doblega l'enuig ". En la lletra HEI el regal mateix és la relació i expressió de l'ésser esbossant el qui reb en l'essència del qui dòna.

La llínea horitzontal simbolitza un estat d'equanimitat. El flux continuu del pensament , es el reflex fidel de com Déu es troba per igual en tot lloc i en cada cosa. Totes les persones duadim de la mateixa dignitat ja que som creats a imatge i semblança de Déu. Aquest pensament dibuixa el " escenari " per on han de moures les relacions personals de tot individu : la lìnea horizontal ( primera figura ).

La lìnea vertical dreta está directament conectada amb la línea del pensament , per baixar tot seguit fins a la fi, això ens indica que els nostres pensaments i sentiments (emocions ) interiors han d'arribar cap als altres, L'arrel de la paraula parlar , en hebreu davar, significa " lideratge . El lideratge implica jerarquia, que un sigui dalt i l'altre baix, i la lìnea vertical això representa. Tot lider exerceix el seu poder mitjançant la parael pecat que ula. ( segona figura)

El peu esquerra desconectat de la HEI és la separació de l'acció del pensament i reflecteix la profunda veritat sobre la naturalesa de la acció. L'home experimenta una bretxa entre els seus pensaments i els seus actes. Inclús moltes vegades és incapaç d'arribar a entendre'ls i queda sorprés per certs esdeveniments que li toca sufrir. Aquesta bretxa fa que l'home comprengui " que és limitat i que si la mà de Déu no el sosté res seria " o " l'home proposa i Déu disposa " o " Del dit al fet hi ha un gran tret ".

Quant la HEI se integra plenament amb el qui reb aleshores es converteix en el seu propi poder d¡acció i lliurament de si mateix als altres " Tot ho puc si Crist en conforta " o aquells altres " Que bé se que no hi ha en mi, en la meva carn, res bo, però tinc present volgué el bé però no realtzar-lo. Perquè el bé que vull no ha faig , ans be, el mal que no vull, això practico. Més s'hi faig el que no vull, ja no soc jo el qui obra així, sinó el pecat que viu dintre meu " ( Carta Romans 7, 18 -20 ) . Ara puc entendre , que defenitivament , tant l'efecte i potencia dels meus actes són de veritat l'acció provident de Déu.

L'ultima figura representa el Hierofante, la quinta de les cartes del Tarot. Representa el Summe Pontifex ( el Papa ) que simbolitza la totalitat psíquica i espiritual, l'arbitre, el qui defineix les regles a seguir, i l'únic que té totes les claus de la destinació. Es un avi , assegut en un tron , porta un bàcul de comandament, i als costats la Creu dels Templers. La tiara és el senyal del seu poder sobre els tres mons ( físic, mental i espiritual). La mà dreta adopta la postura d'ensenyar amb el seu dit índex i precordial cap a la dreta, amb els altres dits orientats al pamell. A banda i banda dues columnes blanques inmaculades. És sinònim de saviesa a través de les ensenyances i els bons consells.

El número 5 ( primera figura ) designa la quinta esencia universal, el espíritu vivificado, el eterno movimiento geneológico y la fuerza intelectual humana. El 5 represnta también a los elementos naturales del mundo : tierra, agua, aire, fuego y semilla ( germen).

Si el número se compone del primer par, el 2 : símbolo de la hembra, y del primer impar del 3 : emblema del macho, no cabe duda que los antiguos justificaron su aplicación como el signo del : matrimonio.

Es la figura de Pentagrama. El lustro , medida de tiempo, se compone de 5 años. El Pentateuco son los 5 primeros libros de la Torá ( Bíblia ) : Génesis, Éxodo, Levítico, Números y Deuteronomio. A la felicidad la consideraban los antiguos ( griegos y Romanos ) 5 Ramas : adorno, amor, socorro, trabajo y satisfacción. El mundo se divide en 5 continentes: Europa, Asia, África, América y Oceanía.

El hombre tiene 5 sentidos : vista , oido, olfato, gusto y tacto. El Pentalia tiene 5 letras : la S, la A, la L, la U y la D. El hombre tiene 5 extremidades : cabeza, dos brazos y dos piernas.

La valoración global de la HEI es de 50, que en hebreo tiene el nombre de NUN y significa serpiente. La imagen de la serpiente no solo simbólicamente, recuerda al hombre el pecado original, sino que también les aseguró que YAHVÉ habia previsto un medio de salvación y restauración a vivir en medio de una experiencia de desierto.

Josué ( Nun ) condujo a los hijos de Israel a través del agua ( mem = 40 ) a la Tierra Prometida ( 5 x 10 = 50 ) . La Torá requiere a Israel para celebrar un especial año de vacaciones de 50 años llamado Jubileo : todos los bienes eran devueltos a sus dueños primitivos, las deudas eran perdonadas , los esclavos liberados... El ciclo pascual se cierra 50 dias después de la Resurrección de Cristo, con la fiesta de Pentecostés, que commemora la venida del Espíritu Santo.

Otro siognificado de la HEI es " el otro lado ". Esto puede significar o referirse al mundo espiritual, la parte inmortal del hombre o de los ángeles. El Espíritu Santo es llamado " El Espíritu de la Gracia " ( Isaias 9, 6 ) utilizando 5 nombres de Jesucristo : Maravilloso, Consejero, Dios fuerte, el Padre Eterno y Príncipe de la Paz.

La letra Hei se hala regida por el planeta Júpiter. En griego pasó a denominarse Épsilon. El euro tiene un diseño simple, inspirado en la letra griega épsilon, que nos indica un elemento de equilibrio económico ( dos líneas horizontales ) . Tiene tres trazos que recuerdan los brazos y la cabeza, que son netamente reconocibles ( en señal de imploración y de alabanza ) pero en cambio el trazo inferior desapareció.

La épsilon ( E ) nos hace viajar hacia el hombre implorante pero vuelto hacia la horizontalidad y no hacia la verticalidad, hacia el rostro de otro hombre y no hacia lo divino. De la plegaria pasamos al saludo





No hay comentarios: